Vill du arbeta på en skola med visionen att bli Sveriges tongivande utbildningsföretag, i en positiv gemenskap där laget är viktigare än individen? Tror du på vår idé att en tågluffare utvecklar förmågor som att ta egna initiativ och att lösa problem? Då kan den här tjänsten vara något för dig.

Fridaskolan är en del av Frida Utbildning AB och vår vision är att bli Sveriges tongivande utbildningsföretag. Verksamheten är personalägd och består av moderbolaget Frida Utbildning och dotterbolagen Fridaskolorna AB och Frida Didaktikcentrum AB. Inom Fridaskolorna AB ryms vår skolverksamhet från förskola till gymnasium. Didaktikcentrum AB står för vår verksamhet inom fortbildning och skolutveckling med både interna och externa uppdrag. Fridaskolans utbildningsidé är att vi utbildar tågluffare, vilket betyder att vi strävar efter att barnen ska utvecklas till ansvarstagande, kreativa och skapande individer. Denna resa börjar redan på Frida förskola.

Frida förskola i Vänersborg ligger mitt i vackra Hagaparken, med goda möjligheter att ta tillvara utemiljön för undervisning, lek och uteaktiviteter. Förskolan består av totalt ca 20 medarbetare och 80 barn. Nu söker vi en förskollärare som vill bli en del av ett positivt arbetslag där du bidrar till att skapa en stimulerande och lärande miljö för våra barn. I nära samarbete med andra förskollärare, pedagoger och förskolerektor ansvarar ni för att utbilda framtidens tågluffare. Detta viktiga uppdrag sker givetvis i enlighet med nationella styrdokument och Fridaskolans riktlinjer. Du får också regelbunden kompetensutveckling och stöd i ditt arbete genom ett systematiskt kvalitetsarbete.

På Frida förskola arbetar vi för att uppmuntra barnens inneboende nyfikenhet och arbetar gemensamt för att skapa en stimulerande och kreativ miljö där varje barn får möta utmaningar på sin nivå. Vi är särskilt stolta över vårt goda sociala klimat och att vi lever efter begreppet ”alla barn är allas barn”.

Kompetensprofil

Vi söker dig som är legitimerad förskollärare, gärna med några års pedagogisk erfarenhet. Du har goda kunskaper om förskolans styrdokument och hur man synliggör och vidareutvecklar barns lärande med hjälp av pedagogisk dokumentation.

Fridaskolan har som grundidé att alla som arbetar hos oss ska känna sig delaktiga i sin möjlighet att påverka sitt arbete och även reflektera över sitt ansvar och sin roll i organisationen. Varje enskild medarbetare, oavsett arbetsuppgift, har ett ansvar att bidra till att skapa en trygg, öppen och respektfull arbetsmiljö där utveckling och lärande ständigt står i fokus. Denna förväntan innebär att du som väljer att arbeta hos oss är beredd på utmaningar och oförutsedda händelser. Du tar egna initiativ till förbättringar och deltar aktivt i att utveckla verksamheten, samt anstränger dig för att skaffa relevant information och lösa problem - precis som en riktig tågluffare.

Vi söker dig som har ett positivt förhållningssätt och med en förmåga att skapa trygghet, förtroende och goda relationer med de människor du möter i arbetet. Du trivs med att arbeta i en flexibel och varierad vardag.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, med 6 månaders provanställning. Start för anställningen är 1 september eller enligt överenskommelse.

Har du några frågor om tjänsten, vänligen kontakta förskolerektor Roberth Bohlin på 073-6427090, alternativt roberth.bohlin@fridaskolan.se

Vi tillämpar löpande urval och intervjuer, så tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan, utan ansök redan idag vid intresse!

Välkommen med din ansökan!

Anställningens omfattning Heltid
Tillträde 1 september eller enligt överenskommelse