Fridaskolan i Göteborg byggdes 2015 och är en grundskola med ca 600 elever från åk F-9. Skolan är vackert belägen i St Jörgens park i Tuve på Hisingen. Vi erbjuder en härlig utemiljö med vacker natur och goda möjligheter för undervisning och lek. Skolan har vackra, ljusa lokaler som bildar en god och inspirerande lärandemiljö. Öppenheten i lokalerna underlättar samarbete mellan årskurserna, vilket skapar en trygg miljö för eleverna.

Fridaskolan i Göteborg söker nu en lärare i engelska och franska. Tjänsten innehåller alltså både engelska och franska. Vill du jobba med världens bästa kollegor och elever på en skola som tycker att barn är det roligaste och viktigaste som finns? Då bör du söka denna tjänst. Fridaskolan är en skola med positiva, kompetenta och samskapande pedagoger som trivs tillsammans och arbetar nära varandra i arbetslag, vilket innebär att man aldrig står ensam. Vår vision är "att utbilda tågluffare", vilket bland annat innebär att vi arbetar aktivt med livslångt lärande.   Oavsett om du är medarbetare eller chef i vår organisation så har vi samma grundidé - människor som valt att arbeta på Fridaskolorna ska ständigt reflektera över sitt ansvar och sin roll i organisationen. Du är beredd på variation och utmaningar och hanterar dessa på ett professionellt  och ansvarsfullt sätt, du anstränger dig för att skaffa relevant information och för att lösa problem samt trivs med att arbeta i vår expanderande och livfulla koncern.

Tillsammans med dina kollegor tar du till vara på barn och ungdomars upptäckarlust och kreativitet och skapa en utvecklande och stimulerande lärmiljö, som skapar förutsättningar för deras eget lärande.  Du som söker tjänsten är intresserad av engelska och franska och trivs med att samarbeta med andra och du har en stor tilltro till elevers förmågor. Du är positiv, nyfiken, flexibel och lösningsfokuserad. Hos oss får du stora möjligheter att påverka och förmånen att arbeta med kollegor som drar åt samma håll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och tjänsten är ett vikariat under minst vårterminen 2022, eventuellt med förlängning över hösten.

Vi tillämpar löpande urval och intervjuer, så tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan, utan ansök redan idag vid intresse!

Har du några frågor om tjänsten, vänligen kontakta Bitr. Rektor Martin Williamson på martin.williamson@fridaskolan.se eller 0721-580007

Välkommen in med din ansökan!

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Anställningen avslutas 2022-06-14