Är du sugen på att utbilda tågluffare? Det är nämligen vår vision! Vi är en fristående skola som har utformat verksamheten utifrån rådande forskning gällande pedagogik och vår filosofi om lärande. Vill du arbeta på ett företag med visionen att bli tongivande, i en positiv gemenskap där laget är viktigare än individen? Då kan Fridaskolorna vara något för dig.

Vi söker just nu en kurator till Fridagymnasiet i Vänersborg. Tjänsten är på deltid, 30%.
Som kurator blir du en del av ett Fridaskolornas kompetenta elevhälsoteam bestående av skolsköterskor, specialpedagoger, kuratorer, skolpsykologer och skolläkare. Fridaskolorna har idag verksamhet i Vänersborg, Trollhättan, Uddevalla, Göteborg, Helsingborg och Mölnlycke, där du kommer att vara placerad i Vänersborg och ingå i elevhälsoteamet på gymnasiet tillsammans med skolans ledning och övriga kompetenser inom elevhälsan. Ni arbetar alla främjande, förebyggande och åtgärdande med elevernas kunskapsresultat, trygghet och välbefinnande i fokus.

Kompetensprofil

Vår önskan är att du har formell behörighet som passar in under rubriken kurator och ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom förskola, grundskola, gymnasium eller annan barn- och ungdomsverksamhet. Frida Utbildning har som grundidé att alla som valt att arbeta i organisationen ska känna sig delaktiga och reflektera över sitt ansvar och sin roll i organisationen. Varje enskild medarbetare – oavsett arbetsuppgift – har ett uttalat ansvar att bidra till att skapa en trygg, öppen och respektfull arbetsmiljö där utveckling och lärande ständigt står i fokus. Denna förväntan innebär att vi som arbetar inom Frida är beredda på utmaningar. Att vi anstränger oss för att skaffa oss relevant information för att lösa problem, tar egna initiativ till förbättringar och aktivt deltar i att utveckla verksamheten.

Därutöver söker vi en medarbetare med god förmåga och vilja att samarbeta i arbetslaget Elevhälsan. Du har även ett positivt förhållningssätt samt en förmåga att skapa trygghet, förtroende och goda relationer med de människor du möter i arbetet. Du trivs med att arbeta självständigt, i en flexibel och varierad vardag. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!
Körkort är en fördel.

Tjänstens omfattning: 30%.Startdatum inledningen av augusti 2022. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer, så tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, dock senast 220501. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan, utan ansök redan idag vid intresse!

Har du några frågor om tjänsten, vänligen kontakta vår gymnasiechef i Vänersborg, Magnus Wallin på magnus.wallin@fridaskolan.se, alternativt på 0702-177726.

Läs gärna på vår webbsida för att få mer information om hur vi arbetar på Frida www.fridaskolan.se
Anställningens omfattning Deltid
Tillträde Augusti 2022, enligt överenskommelse