Fridagymnasiet Vänersborg

Om jobbet

Fridagymnasiet startade hösten 2006 i Vänersborg med visionen att utbilda "tågluffare". Idag bedriver vi utbildningar inom Samhällsvetenskapsprogrammet, Naturvetenskapsprogrammet och Ekonomiprogrammet.

Vi är en fristående gymnasieskola som har utformat verksamheten utifrån rådande forskning gällande pedagogik och vår filosofi om lärande.

I nuläget har vi 225 elever och har ökat elevantalet de senaste åren och är idag en skola med högt söktryck.

Är du sugen på att utbilda engagerade och kunskapstörstande gymnasieelever i en stimulerande miljö? Vi är det lite mindre gymnasiet där alla blir sedda. Hos oss finns en familjär stämning där alla känner varandra både elever, lärare och all personal. Hos oss är kurser, ämnesövergripande arbete och mentorsrollen lika viktiga ingredienser för att få en hållbar verksamhet.

Vi har stadigt växt de senaste åren och erbjuder såväl elever som personal en lugn, trygg och stimulerande miljö att utvecklas och trivas i. Våra lokaler finns i vackra Hagaparken i Vänersborg och vi genomför just nu ett förbättringsarbete med våra lokaler och vi erbjuder en modern och vacker miljö att undervisa i. Du behöver vara intresserad av IKT och vår digitala miljö används mycket av såväl elever som personal.

Fridaskolans grundidé är att de människor som har valt att arbeta i organisationen ständigt ska reflektera över sitt ansvar och sin roll i organisationen. Vi förväntar oss att du ska vara flexibel, vara ansvarstagande och kreativ. Som anställd inom Frida Utbildning har du ett uttalat ansvar att aktivt bidra till att skapa en god arbetsmiljö för utveckling och lärande.

Vi har nu vikariat på 60-100% under ht-2022 alt läsåret 22/23 där vi söker lärare med behörighet i Naturkunskap Svenska, Engelska, Samhällskunskap eller liknande. Du kommer också ingå i ett arbetslag med ansvar för en mentorsgrupp. Omfattningen samt längden på vikariatet är idag ej helt klart och kan eventuellt omfatta hela läsåret alt. ht-2022.

Om du har funderingar, ring oss gärna!

Vår önskan är att du har formell behörighet samt lärarlegitimation i linje med uppdraget.

Möjlighet till eventuell förlängning finns.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Anställningsform Tidsbegränsad anställning
Anställningens omfattning Heltid/Deltid