Vill du jobba med världens bästa kollegor på en skola som tycker att skolutveckling är det roligaste som finns? Då bör du söka den här specialpedagogtjänsten.

Fridaskolan är en arbetsplats med positiva, kompetenta och samskapande pedagoger, som trivs tillsammans och arbetar nära varandra i arbetslag, vilket innebär att man aldrig står ensam. Vår vision är att utbilda tågluffare, vilket bland annat innebär att vi arbetar aktivt med en god social miljö och undervisar med en mångfald av undervisningsmetoder. Vi avsätter stora resurser till fortbildning och för att hålla oss i framkant samarbetar vi med forskare och har egna forskare anställda inom Frida Utbildning.

Du är en specialpedagog som trivs med att samarbeta med arbetslag och kollegor, du är positiv, nyfiken och flexibel, systematisk och har lätt för att se elevernas och arbetskamraternas goda sidor. Du delar vår pedagogiska idé om att utbilda tågluffare och ser fördelarna med att arbeta salutogent och förebyggande.

Då vi samarbetar nära med forskare och vårt dotterbolag Frida Professional kan vi garantera våra pedagoger aktuell, relevant och systematisk fortbildning.

Vi vet hur viktig en stark elevhälsa är på en skola och har valt att satsa extra mycket på att bygga en kompetent och resursstark elevhälsa. Som specialpedagog hos oss arbetar du i team med övriga elevhälsan (tre speciallärare, skolsköterska, kurator, skolpsykolog, skolledare mfl), men också i nära samarbete med pedagoger, elever och föräldrar.

Skolan är belägen på gamla I17-området med närhet till Regementsparken, skogsområden och centrum, vilket skapar goda möjligheter för undervisning utanför klassrummet. Vår skola är Svanen-cerfitiferad vilket bland annat syns i vår skolrestaurang eftersom kockarna tillagar all mat från grunden och använder ekologiskt hållbara råvaror. Varje dag bjuder skolan elever och personal på frukost och en fyrarätters lunch. Vi har Sveriges godaste skolmat!

Vänta inte med din ansökan, då intervjuer sker fortlöpande. Tjänsten tillsätts så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Mer information om Fridaskolan finner du på www.fridaskolan.se.

OBS! Bemanningsföretag undanbedes att kontakta oss.

Tillträde 1 september eller enligt överenskommelse
Ort Uddevalla