Fridaskolan i Vänersborg öppnade dörrarna i vackra Hagaparken i Vänersborg 1993. Ungefär 500 barn och ungdomar tillbringar sina skoldagar här och det myllrar av aktiviteter, lektioner och lärande varje dag. Elever och personal skapar i ett nära samarbete den goda sociala miljö för lärande och utveckling som präglar skolan.

Fridaskolan i Vänersborg söker nu en lärare i tyska i årskurs 6-9, gärna i kombination med annat ämne. Vill du jobba med världens bästa kollegor och elever på en skola som tycker att barn är det roligaste och viktigaste som finns? Då bör du söka denna tjänst. Fridaskolan är en skola med positiva, kompetenta och samskapande pedagoger som trivs tillsammans och arbetar nära varandra i arbetslag, vilket innebär att man aldrig står ensam. Vår vision är "att utbilda tågluffare", vilket bland annat innebär att vi arbetar aktivt med livslångt lärande.   Oavsett om du är medarbetare eller chef i vår organisation så har vi samma grundidé - människor som valt att arbeta på Fridaskolorna ska ständigt reflektera över sitt ansvar och sin roll i organisationen. Du är beredd på variation och utmaningar och hanterar dessa på ett professionellt  och ansvarsfullt sätt, du anstränger dig för att skaffa relevant information och för att lösa problem samt trivs med att arbeta i vår expanderande och livfulla koncern. Som person har du förmåga att på ett positivt sätt väcka barn- och ungdomars upptäckarlust och kreativitet och du arbetar för att skapa en utvecklande och stimulerande lärmiljö. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra i arbetslag och har en stor tilltro till elevers förmågor. Som lärare på Fridaskolan får du stora möjligheter att påverka samt förmånen att arbeta med kollegor som drar åt samma håll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Start för tjänsten är så snart som möjligt under höstterminen 2022 eller enligt överenskommelse.

Vi tillämpar löpande urval och intervjuer, så tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan, utan ansök redan idag vid intresse!

Har du några frågor om tjänsten, vänligen kontakta rektor Johan Arnell på johan.arnell@fridaskolan.se eller på 072-1580003.

Välkommen in med din ansökan!

Anställningens omfattning Heltid/Deltid
Tillträde Snarast