Vill du vara med och göra skillnad i vår fina skolrestaurang? Vi söker just nu efter ett engagerat köksbiträde som inte bara brinner för matlagning, utan också vill påverka våra barn och elevers livslånga värderingar kring mat, miljö och hälsa!

Om oss

Fridaskolan är en del av Frida Utbildning AB och vår vision är att bli Sveriges tongivande utbildningsföretag. Verksamheten är personalägd och består av moderbolaget Frida Utbildning och dotterbolagen Fridaskolorna AB och Frida Professional AB. Inom Fridaskolorna AB ryms vår skolverksamhet från förskola till gymnasium. Fridaskolans utbildningsidé är att vi utbildar tågluffare, vilket betyder att vi strävar efter att barnen ska utvecklas till ansvarstagande, kreativa och skapande individer.

Fridaskolan i Helsingborg ligger i f.d. Norrehedsskolans lokaler i Miatorp, i fräscha och nyrenoverade lokaler som är skapade för en lärandemiljö där barn och ungdomar får stå i centrum.

Arbetsuppgifter

Som köksbiträde på vår skolrestaurang kommer du att ha ett ansvar för att planera, plocka fram och förbereda frukost, mellanmål och måltider som serveras på skolan och fritids. Du kommer också att ha arbetsuppgifter som inkluderar städning och diskning. Genom ditt arbete är du med och bidrar till att främja hälsosamma matvanor och goda matval för våra elever.

Tjänsten börjar under hösten i vår gemensamma skolrestaurang där du blir en del av teamet på Fridaskolan i Helsingborg. Under våren öppnar vi vår förskoleverksamhet i huset bredvid och tjänsten kommer att övergå från arbete med teamet i köket till att arbeta i förskolerestaurangen. Du kommer att samverka med våra förskolepedagoger och involvera barnen i de processer som är lämpliga kring måltider.

Kvalifikationer

Vi söker ett köksbiträde som inte bara brinner för matlagning, utan som också vill göra skillnad för våra barn- och elever; dels genom att bidra till deras livslånga värderingar kring mat, miljö och hälsa - men också genom att skapa goda relationer till dem samt vara en god förebild som vuxen i vår skolmiljö.

Vi söker i första hand efter ett köksbiträde som kan arbeta självständigt och har dokumenterad utbildning och praktisk erfarenhet inom yrket. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från att arbeta inom förskola. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, är ett krav. Om du även har kunskaper inom specialkost och allergier ser vi det som en stor fördel.

För att trivas hos oss är det viktigt att du brinner för matlagning och har en stark passion för ditt arbete. Du ska också ha en utmärkt förmåga att samarbeta med övriga kollegor i köksteamet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du kan vara en del av vår pedagogiska verksamhet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med en provanställning på 6 månader. Anställningen börjar den 21 augusti eller enligt överenskommelse.

Vi tillämpar löpande urval och intervjuer, vilket innebär att tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Så vänta inte med att skicka in din ansökan, utan ansök redan idag om du är intresserad!

Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår rekryterande rektor Martin Stadler på 076-653 06 01. Vi ser fram emot att höra från dig!

Tillträde Augusti 2023
Ort Helsingborg