Fridaskolan Göteborg, Kallebäck

Hösten 2023 öppnade vi dörrarna till vår sprillans nya Fridaskola och förskola i idylliska Kallebäck. Belägen i Kallebäcks terrasser, erbjuder vår skola närhet till både stadsliv och natursköna skogsmiljöer. "Vår närmiljö är vår lärmiljö" är ett av våra motton! Vi söker nu dig som vill arbeta som elevassistent/elevresurs.

Vår Vision
Fridaskolan, en del av Frida Utbildning AB, har en ambitiös vision – att bli Sveriges mest framstående utbildningsföretag. Vi är en personalägd organisation bestående av moderbolaget Frida Utbildning och dess dotterbolag, Fridaskolorna AB och Frida Professional AB. På Fridaskolan strävar vi efter att forma "tågluffare" – unga individer som tar ansvar, utvecklar sin kreativitet och skapar sin egen framtid.

Framtiden är Vår
Vi växer, vilket medför att vi måste förstärka våra arbetslag. I år har vår nyöppnade grundskola i Kallebäck förskoleklass till årskurs 7. Vår plan är att växa med en årskurs per år, och senast 2025 erbjuda en komplett F-9-skola.

Tillsammans med ditt arbetslag får du den unika chansen att vara en del av vårt nya kapitel – att starta en skola från grunden. Våra moderna och inspirerande lokaler är anpassade för att sätta våra barn och ungdomar i centrum. Detta är vår sjunde skola sedan vår allra första Fridaskola öppnade sina dörrar 1993, och vi är övertygade om att det är en spännande och rolig resa.

Om Tjänsten:
Som elevassistent på Fridaskolan kommer du att arbeta nära vårt pedagogiska team och vara en viktig del av elevernas skoldag, speciellt för de som behöver extra stöd. Efter skoltid deltar du i undervisningen på fritids, där du tillsammans med dina kollegor planerar och genomför aktiviteter utifrån läroplanen samt Fridaskolans vision och värdegrund.

Din Profil:
Vi välkomnar både erfarna elevassistenter och de som har en stark tro på elevernas förmågor och trivs med att samarbeta. Vi fokuserar på att ge varje barn möjligheten att utvecklas utifrån sin unika potential, med utmaningar som är perfekt anpassade för dem. Din förmåga att skapa en trygg atmosfär och att bygga starka relationer med våra elever är av avgörande betydelse. Personlig lämplighet är en värderad egenskap hos oss.

Ansökan:
Tveka inte att söka dig till oss och bli en del av vår växande skolfamilj och bidra till att forma nästa generation av "tågluffare." Skicka in din ansökan redan idag! Vi genomför en löpande urvalsprocess och intervjuer, så var inte sen med din ansökan. Tillsammans skapar vi framtidens utbildning på Fridaskolan.

Välkommen till Fridaskolan i Kallebäck – där varje dag är en resa mot nya möjligheter och kunskapens horisonter!

Det handlar om en allmän visstidsanställning om 6 månader med chans till förlängning.

Har du frågor kontakta rektor Marie Karlsson på maah1208@fridautbildning.se

Anställningsform Särskild visstidsanställning