Fridaskolan i Göteborg är en modern grundskola med en fantastisk miljö, belägen vid St Jörgens park på Hisingen. Vi är stolta över att erbjuda en stimulerande utemiljö för både undervisning och lek. Våra ljusa och öppna lokaler främjar samarbetet mellan årskurserna och skapar en trygg och inspirerande lärmiljö för våra cirka 600 elever från åk F-9.

Vi söker nu en engagerad och kompetent lärare i Matte/NO till årskurs 4-6. Du kommer att ingå i ett arbetslag bestående av andra positiva, kompetenta och samskapande kollegor, där ni tillsammans har i uppdrag att forma en lärmiljö där varje elev ges möjlighet att blomstra och utvecklas.

På Fridaskolan tycker vi att barnen är det roligaste och viktigaste som finns och vi strävar ständigt efter att vara en skola där både elever och personal trivs och utvecklas. Vi har en vision att utbilda tågluffare, vilket bland annat innebär att vi arbetar aktivt med livslångt lärande.

Vi söker nu en legitimerad lärare med behörighet i matte och NO, gärna med några års arbetslivserfarenhet. Som person delar du vår entusiasm och vill vara en del av en skola där vi tillsammans tar vara på barn och ungdomars upptäckarlust och kreativitet. För att passa in i rollen ser vi att du är en positiv och nyfiken person, som anstränger sig för att skaffa relevant information och för att lösa problem och trivs med att arbeta i en expanderande och livfull koncern. Som medarbetare på Fridaskolan får du stora möjligheter att påverka och förmånen att arbeta med kollegor som drar åt samma håll.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning med start i februari 2024. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och tillämpar löpande urval och intervjuer, så tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan, utan ansök redan idag vid intresse!

Har du några frågor om tjänsten, vänligen kontakta rektor Anna Engström Ågren på anna.agren@fridautbildning.se eller 070-450 85 86.

Välkommen in med din ansökan!

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid