Fridaskolan Göteborg, Kallebäck

Hösten 2023 öppnade vi dörrarna till vår sprillans nya Fridaskola och förskola i idylliska Kallebäck. Belägen i Kallebäcks terrasser, erbjuder vår skola närhet till både stadsliv och natursköna skogsmiljöer. "Vår närmiljö är vår lärmiljö" är ett av våra motton! Vi söker nu dig som vill arbeta som barnskötare.

Vår Vision
Frida förskola, en del av Frida Utbildning AB, har en ambitiös vision – att bli Sveriges mest framstående utbildningsföretag. Vi är en personalägd organisation bestående av moderbolaget Frida Utbildning och dess dotterbolag, Fridaskolorna AB och Frida Professional AB. På Fridaskolan strävar vi efter att forma "tågluffare" – unga individer som tar ansvar, utvecklar sin kreativitet och skapar sin egen framtid.

Framtiden är Vår
Vi växer, vilket medför att vi måste förstärka våra arbetslag. Frida förskola i Kallebäck startade igång sin verksamhet i augusti 2023. Vi flyttade in i helt nya lokaler som är fullt anpassade för vår verksamhet och där våra minsta tågluffare ska stå i centrum. Förskolan är placerad precis intill vår grundskola i Kallebäcks terasser, med fina omgivningar som stimulerar till lustfylld lek och lärande. I nära samarbete med förskollärare, pedagoger och förskolerektor ansvarar ni för att utbilda framtidens tågluffare. Detta viktiga uppdrag sker givetvis i enlighet med nationella styrdokument och Fridaskolans riktlinjer. Du får också regelbunden kompetensutveckling och stöd i ditt arbete genom ett systematiskt kvalitetsarbete.

På Frida förskola arbetar vi för att uppmuntra barnens inneboende nyfikenhet och arbetar gemensamt för att skapa en stimulerande och kreativ miljö där varje barn får möta utmaningar på sin nivå. Vi är särskilt stolta över vårt goda sociala klimat och att vi lever efter begreppet ”alla barn är allas barn”.

Om Tjänsten:

Fridaskolan har som grundidé att alla som arbetar hos oss ska känna sig delaktiga i sin möjlighet att påverka sitt arbete och även reflektera över sitt ansvar och sin roll i organisationen. Varje enskild medarbetare, oavsett arbetsuppgift, har ett ansvar att bidra till att skapa en trygg, öppen och respektfull arbetsmiljö där utveckling och lärande ständigt står i fokus. Denna förväntan innebär att du som väljer att arbeta hos oss är beredd på utmaningar och oförutsedda händelser. Du tar egna initiativ till förbättringar och deltar aktivt i att utveckla verksamheten, samt anstränger dig för att skaffa relevant information och lösa problem - precis som en riktig tågluffare.

Din Profil:
Vi välkomnar dig som är utbildad barnskötare, eller barnskötare med lång erfarenhet. Vi fokuserar på att ge varje barn möjligheten att utvecklas utifrån sin unika potential, med utmaningar som är perfekt anpassade för dem. Din förmåga att skapa en trygg atmosfär och att bygga starka relationer med våra barn är av avgörande betydelse. Personlig lämplighet är en värderad egenskap hos oss.

Ansökan:
Tveka inte att söka dig till oss och bli en del av vår växande skolfamilj och bidra till att forma nästa generation av "tågluffare." Skicka in din ansökan redan idag! Vi genomför en löpande urvalsprocess och intervjuer, så var inte sen med din ansökan. Tillsammans skapar vi framtidens utbildning på Fridaskolan.

Välkommen till Fridaskolan i Kallebäck – där varje dag är en resa mot nya möjligheter och kunskapens horisonter!

Har du frågor kontakta rektor Roberth Bohlin på robo1030@fridautbildning.se

Anställningens omfattning Heltid/Deltid